39 - KIRKLARELİ - YASİN ÇEK - KÖSEKÖY PİRELLİ ANADOLU LİSESİ - MATEMATİK ÖĞRETMENİ

   
 
  Matematik Forum
 
=> Daha kayıt olmadın mı?

Köseköy Pirelli Anadolu Lisesi Ailesi Forum Sayfası

Matematik Forum - Ders Nasıl Çalışılır

Burdasın:
Matematik Forum => Rehberlik => Ders Nasıl Çalışılır

<-Geri

 1 

Devam->


yasincek
(şimdiye kadar 144 posta)
09.02.2010 19:19 (UTC)[alıntı yap]
• Beden dimdik, tetikte ve aktif. Saçma ve önemsiz şeyleri bir kenara bırakarak, düşüncenizi önemli konular üzerinde yoğunlaştırırsanız.
• Öğrenmek ve kavramak isteyen bir tutum içindeyseniz,.
• Ders ayrımı yapmaz “ayrımlar”ı anlamaya çalışırsanmız
• Çalışmalarınızı, öğrendiklerinizi sindirmek için aralıklı olarak sürdürürseniz,
• Düşüncenizi, sadece çalıştığız ders ve konu üzerinde yoğunlaştırmaya gayret ederseniz,
• Konuyu daha iyi kavramak amacıyla yardımcı unsurlardan (çizimler,şekiller) yararlanırsanız,
• Konuyu bir bütünlük içinde kavramaya çalışırsanız,
• Anlamları belirlemek için zaman zaman çalışılmış konulara dönüp bakarak pekiştirme yaparsanız,
• Dersi masada çalışırsanız. Karşıda dikkatinizi dağıtacak resim, poster, ayna gibi şeyler olmazsa


 Unutma!
Çalışma sonuna kadar götürülerek tamamlanan bir süreçtir. Tekrarlar yapılarak bilgi” hafıza uzun süreli olarak “ depolanır. Not tutarak kelimelerin altını çizerek (belki iki kere çizerek!), insanı düşünmeye zorlayan sorular sorarak çalışmanın verimliliği artırılır.
Çalışma Programı Hazırlayın!
 Unutma!
Tekrar....Tekrar.....yine Tekrar....
 Unutma!
İki sözel veya sayısal, aynı türden dersleri peş peşe çalışma! Matematik ve Fen Bilimleri daha farklı bir "dinleme"tarzını gerektiriyor!

Matematik ve Fen Bilimleri'nde, problem çözerken sonuca ulaşıncaya kadar, çalışmaya kesinlikle ara verilmemelidir.
Çalışma sırasında arka arkaya gelecek derslerin mümkün olduğu ölçüde birbirinden farklı olmasında yarar vardır. İçerik açısından birbirini çağrıştıran derslerin arka arkaya gelmesi öğrenmeyi zorlaştırır.
Nasıl bir zamanlama, ders çalışırken size en yüksek verimi sağlar?
40'+10'+10'=60'
Ders çalışmada en yüksek verimi elde etmek için, öğrenme seanslarının 40 dakikalık bölümlere ayrılması gerekir. 40 dakika çalıştıktan sonra mutlaka, 10 dakika çalıştığınız konuları gözden geçirmelisiniz. Her çalışma seansında sonrada 10 dakikalık bir dinlenme arası vermek doğru olur; 10 dakikalık dinlenme aralığında beden gevşer, zihin öğrendiklerini sağlamlaştırır.
Uyku saatinde iyi uyu, ders saatinde uyuma!
Uyku sırasında hatırlama mekanızması daha az rahatsız edilmektedir. Öğrendiklerimizi, uykuda daha yavaş; uyanıkken daha hızlı unuturuz. Öğrenme üzerinde en az bozucu etkiyi yapan etkinlik "uyku"dur. Eğer bir şeyi kalıcı olarak öğrenmek istiyorsanız, uyumaya gitmeden önce küçük bir tekrar yapmanızda büyük fayda vardır.
 Unutma!
Böylece daha az unutursunuz!
Akılda kalması için, iyi not tutmalısınız!

Not tutma, öğrenmenin en büyük düşmanı olan unutmayı önlemektedir. Not ders sırasında tutulduysa, ilk tekrar, tutulan notların gözden geçirilmesi şeklinde olmalıdır. Daha sonraki tekrarlar, hiçbir yere bakmadan hatırda kalanların, başka bir sayfaya yazılması ve daha sonra esas notlarla karşılaştırılarak eksikliklerinin giderilmesi şeklinde olmalıdır. Ders dinleme becerilerini geliştiren öğrenciler, not tutarak ve anlaşılamayan yerleri anında öğretmene sorarak, derse aktif şekilde katılırlar. Bu tekrarlar hemen aynı günün akşamı yapılmalıdır.
Unutma!
Düzenli çalışmayan, daha çok çalışmak zorunda kalır.
Gece 2'ye kadar ders çalıştım, sabah da saat 5'te kalktım! Sınavım yinede istediğim gibi geçmedi!
Bu yakınmayı hep duyarız. Oysa, hepimizin bildiği gibi, önemli olan dersin başında kaç saat geçirdiğiniz değil, zamanı nasıl geçirdiğinizdir! Son geceye sıkıştırılmış bir sınav çalışması için geç vakitlere kadar uykusuz kalmak, sınava hazırlanmak için pek güvenilir bir yol olmasa gerek!
Unutma!
Önemli olan , çok çalışmak değil, yerinde ve zamanında çalışmaktır. Programlı çalışmasına rağmen "başarısız"olanlar belki vardır. Ama başarılı olanlar mutlaka programlı çalışanlardır.
"Bir gün çalışmamakla bir şey olmaz!"... diyerek kendince yeterli mazeret yaratan bir öğrencinin bu eğilimi, bir sonraki ders çalışma sırasında, ona karşı, olumsuz kullanılmak üzere depo edilir. Hayatınızın denetimi kendi elinizde olmalı! Erteleme, ertelemeyi doğurur. Her gün amacınız doğrultusunda atacağınız küçük bir adım, yıl sonunda size istediğiniz bir başarıyı kazandıracaktır.





 Unutma!
Verilmli çalışma, programlı çalışmadır!
Verimli çalışmayı Engelleyen Tuzaklar(Lütfen azaltmaya çalışın)

 Gözlerinizi yapamadıklarınıza çevirmek,
 Müzik eşliğinde çalışmak,
 Zorlanılan derslerin dışlanması,
 Aşırı kaygı(güvensizlik),
 Yatarak(uzanarak)çalışmak,
 Çalışma anında hayallere dalmak,
 Uzayıp giden telefon konuşmaları yapmak,
 Motivasyon noksanlığı, isteksizlik,
 Günlük ayrıntılara boğulmak,
 Çalışmayı tamamlamadan bırakmak,
 Amaçların, önceliklerin belirlenmemesi,
 Arkadaşlara "Hayır"diyememek,
 Televizyona takılıp kalmak,
 Dersler, konular hakkında yetersiz bilgi sahibi olmak,
 Düzenli tekrarlar yapmamak,
 Programsız plansız çalışmak,
 Kendinizi başkalarıyla kıyaslamak,
 Zamanı denetleyememek,
 Çevrenizin sizden beklentilerinin yüksek olması,
 Sınav bilgi ve tekniklerini yeterince bilmemek,
 Çalışma anında uygun dinlenme aralıkları vermemek,
 Yanlışlardan ders almamak, noksanları gidermemek,
 Çözümlenmeyen ailevi veya kişisel sorunlar içinde boğulmak,
 Fazla dışa açık olmak,
 Çalışma masasında yemek , hobilerle uğraşmak,(Çünkü, bu çalışma ortamıyla çalışmanın başlamasının şartlı refleksini bozar.)
Çalışmada verimi sağlayan, dersin (masanın) başında kaç saat geçirildiğinden çok, bu saatlerin nasıl geçirildiğidir. Duruma göre değişmekle birlikte, haftada 15 saatin altına düşmeyen, düzenli ve programlı bir ders çalışma, hedefinize ulaşabilmeniz için zorunludur.
Aman dikkat! İnsan öğrendiklerini çok çabuk unutur!
%100 öğrendiğimiz bir şeyin (ki bu mümkün değil) 20 dakika içerisinde yarısını, 60 dakika içerisinde %70'ini, gün sonunda da %80'ini unuturuz. Ama bu unutma hiçbir zaman sıfır düzeyine kadar da inmez.
Televizyondan uzak durun. Çünkü televizyon zaman yiyen en büyük canavardır. Sizi pasifize eder. Düşüncelerinizi köreltir. Evet televizyon çağdaş bir iletişim aracı. Tümüyle uzak kalmanız elbette mümkün değil ama en azından programları günlük olarak gözden geçirin, seçici olun. Televizyon sizi değil, siz televizyon seçin. Kendinize şunu sorun: "Hangisi benim için daha önemli?" Sınavlarda başarılı olmak mı, yoksa televizyondaki program mı?
 Unutma!
Çalışılması gereken konuların ve testlerin çokluğu, gözünüzü korkutmasın. Sınav denizinde kaybolacağını düşünme sakın. Hemen dümene geç, hedefini belirle, çalışmalarını planla ve bir yerden çalışmaya başla.



Bütün konular: 65
Bütün postalar: 281
Bütün kullanıcılar: 52
Şu anda Online olan (kayıtlı) kullanıcılar: Hiçkimse crying smiley
 
  135444 ziyaretçi (279754 klik) Burdaydı!
© Copyright 2009 - 2010 Yasin ÇEK www.yasincek.tr.gg © HER HAKKI SAKLIDIR.
Cep: 0 505 706 95 42
e-posta: yasin_cek@hotmail.com
 
 

39 - KIRKLARELİ - YASİN ÇEK - KÖSEKÖY PİRELLİ ANADOLU LİSESİ - MATEMATİK ÖĞRETMENİ
Bu web sitesi ücretsiz olarak Bedava-Sitem.com ile oluşturulmuştur. Siz de kendi web sitenizi kurmak ister misiniz?
Ücretsiz kaydol